معرفی شخصیت‌ها:آلکسی الکساندرویچ ماسلوف

آلکسی الکساندرویچ ماسلوف : استاد دانشگاه، دکترای علوم تاریخی و رییس انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو (ام گ او)

آلکسی الکساندرویچ ماسلوف فارغ‌التحصیل از دانشگاه دولتی مسکو (1986)، دانشکده تاریخ و فلسفه، مورخ  و شرق‌شناس، متخصص زبان، جامعه و فرهنگ چین

در 1997-1986 به عنوان محقق در مؤسسه مطالعات خاور دور آکادمی علوم روسیه (آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی) کار می‌کرد و به بررسی  و مطالعه مشکلات توسعه فرهنگی و سیاسی چین را در دستور کار خود داشت.

2002 به درجه استادی نایل شد.

از 2007-1997 رئیس گروه تاریخ عمومی دانشگاه دوستی ملل روسیه (رودن)

2007–2009 - مدیر مرکز مطالعات استراتژیک چین، دانشگاه دوستی ملل روسیه

او در سال 2010، دپارتمان (بعدها دانشکده) شرق‌شناسی را در مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی ایجاد کرد و تا سال 2019 رئیس این دانشکده بود.

در 2021-2020 سرپرست انستیتوی مطالعات شرق دور آکادمی علوم روسیه بود.

اول سپتامبر 2021، با حکم رئیس دانشگاه دولتی مسکو، وی به سمت مدیر انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو منصوب شد.

او استاد مدعو در تعدادی از دانشگاه‌های برجسته خارجی در زمینه شرق شناسی بوده، از جمله دانشگاه هایدلبرگ (آلمان)، کالج فورت لوئیس دانشگاه ایالتی کلورادو، دانشگاه ایالتی نیویورک در فریدونیا (ایالات متحده آمریکا)، همچنین سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌های کمبریج، لیدز، کاونتری (بریتانیا)، در پکن، شانگهای، هاربین، چونگ کینگ و سایر دانشگاه‌های جمهوری خلق چین، دانشگاه سیتی هنگ‌کنگ و دانشگاه ماکائو از جمله فعالیت‌های رییس انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو است.

استاد دانشگاه کلاسیک شانشی (شیان، چین، از سال 2019).

علایق علمی ماسلوف در زمینه فرآیندهای فرهنگی-اجتماعی و فرهنگ سیاسی چین بوده است. از وی کتاب‌های متعددی منتشر شده است که برخی از آنها عبارتند از:

«چین 2020: بیماری همه‌گیر، جامعه و جایگزین‌های جهانی» (2020)،

«کنفوسیوس. گفتگو با یک حکیم تنها» (2020)،

«علم مدیریت چین. آینه‌ای برای اژدها» (2017)،

«چین. زنگ‌های غبارگرفته. سرگردانی یک جادوگر و روشنفکر» (2005)،

«رام کردن اژدها: جستجوی معنویت و خلسه مقدس» (2005)،

«نوشته‌های روی آب. اولین استادان چان در چین» (2000)،

«ناپایداری ابدیت» (1999).

وی به عنوان کارشناس تعدادی از کمیسیون‌های بین دولتی روسیه و چین در زمینه تعامل در آموزش و علم فعالیت کرده است، کارشناس شورای امور بین‌الملل روسیه، دبیر اجرایی کمیته انتخاب جایزه بین‌المللی کتاب انجمن محققان آسیایی (لیدن) برای انتشار به زبان روسی‌ست.

منبع:https://iaas.msu.ru/about/administration/director/

کد خبر 18695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =